czwartek, 7 maja 2015

ART Medium i tutorial jak zrobić transfer

Przedstawiam Wam dziś kolejny preparat firmy Autentico...

ART Medium firmy Autentico


OPIS PRODUCENTA:
Preparat do transferowania wydruków laserowych na dowolną powierzchnię pomalowaną farbą kredową. Wydruk na zwykłym papierze można w krótkim czasie trwale przenieść na malowany mebel lub dekorację.


SPOSÓB UŻYCIA:
Posmarować powierzchnię suchej farby preparatem Art Medium, przyłożyć wydruk i docisnąć, aby zostały pęcherzyki powietrza. Po ok 15 minutach przycisnąć do papieru lekko wilgotną gąbkę, następnie ostrożnie zrolować kartkę. Powierzchnię zabezpieczyć cienką warstwą bezbarwnego wosku.





Producent pisze, żeby transferować na farbach kredowych... na nich wychodzi bardzo fajnie transfer. Obawiałam się, że nie zabezpieczona farba pod wpływem rolowania i kontaktu z wodą może schodzić.. Ale nic podobnego. Farba kredowa nawet bez zabezpieczenia woskiem nie zmywa się :) Postanowiłam też poeksperymentować z medium i poszłam o krok dalej i spróbowałam na akrylach w decoupagu. Uwierzcie wychodzi również super! Nie śmierdzi.. nie truje.. Literki nie uciekają.. Transferowałam też kolorowe wydruki i też ślicznie wychodzą.. Jest to bardzo ciekawa alternatywa do transferów na rozpuszczalnikach nitro czy innych klejach i mediach.


Tutorial - transfer za pomocą ART Medium 

KROK 1.
Należy przygotować powierzchnię na której chcemy zrobić transfer.
Jeśli na farbie kredowej to po prostu musi wyschnąć (niczym już nie woskujemy!), ale jeśli na farbie akrylowej to podobnie jak w przypadku nitro proponuję położyć jedną warstwę lakieru.
Wydruk musi być laserowy, jeśli z napisami to pamiętajcie o lustrzanym odbiciu :)


KROK 2.
Ustalcie, gdzie chcecie umieścić wybraną grafikę, aby było łatwiej - ja przyklejam delikatnie wyciętą kartkę taśmą papierową. Unikamy w ten sposób, że przy dociskaniu kartka się przesunie.


KROK 3.
Nanosimy bezpośrednio na zadrukowaną część Art medium.
Rozprowadzamy tak, aby nigdzie nie było za dużej ilości, ale żeby wszędzie było medium (zwłaszcza po bokach)!

 

KROK 4.
Przykładamy wydruk do powierzchni - dociskając tak, aby równomiernie rozprowadzić wszędzie medium i żeby nigdzie nie zostały pęcherzyki powietrza.

Czekamy aż medium dobrze wyschnie.. Producent pisze o 15 minutach. Ja uważam, że czym dłużej tym bezpieczniej, że nic nam przy rolowaniu nie "ucieknie".


KROK 5. 
Namaczamy lekko papier i rolujemy.
Delikatnie z wyczuciem pozbywamy się całego papieru.


I GOTOWE :)
Łatwe, proste i przyjemne!


I co sądzicie?
Zaskoczeni? Ja nie ukrywam, że na początku byłam... 
nie wierzyłam w media tego typu..
Ale odkąd spróbowałam, wiem, że nie przestanę.

Łatwo schodzi, dobrze wychodzi! I co najważniejsze nie zostaje "brudna" plama dookoła! :)


1 komentarz: